Matteprov.


Hejsan alla glada.
jag har nyligt kommit ut ur duchen och ska snart slänga på mig ett ansikte och bege mig ut på ärenden och sedan dyka ner i matteboken igen, där fokusen har legat hela förmiddagen.
Fick nämligen ett sms av min lärare imorse som påminde mig om matteprov ikväll.
Jag vet inte alls vars jag hade fått torsdag ifrån. Min hjärna var helt inställd på torsdag, så fick lite små panik över att vakna upp till matteprov idag.
Det är alltså dax för Michaela att göra sitt första matteprov på jätte, jätte länge.
Sist jag räknade mattetal för prov var ju i början av gymnasiet när jag läste Ma A.
Och jag kan lova er alla där ute att Ma B har verkligen fått väcka hjärnceller från djupdvala, vilket inte är det lättaste. MEN DET SKA GÅ! JAG SKA KLARA DENNA KURS! Allt blir bättre med lite posetivt tänkande :)

På tal om posetivt tänkande: Jag har nyss anmält mig till en Föreläsning med Memea Molin hära i gve. Föreläsningen handlar heter: "vad säger hunden". Kul att något sånt anorndas hära i Gällivare, klart man går då!
Dock är den först 2 maj, så jag får vänta ett tag.

Gårdagen, veckans första lediga dag invigde jag med några timmar sömn, sen luncha med Carro och björn, sedan en snabbsväng igenom stan. Efter stan åkte jag och kidnappande fasters Prinsessa från dagmamman. Och vi var ute i fin vädret och lekte och skottade lite snö. Iana fick också för första gången sen skadan vara ute och tokkuta och leka apportlekar,s om hon njöt.
Efter att vi var lagomt snöiga och nöjda gick vi in till mor och far min och tog ritblocket som underhållare medans maten stod på spisen. Och efter maten så mös vi i soffan tills Svägerskan kom från jobbet och hämtade hen sin dotter.
När Julia åkte hem skjutsade jag pappa och min bil till verkstaden för att den skulle bli klar inför ombesiktningen.
Jag måste ha världens bästa pappa! Han fixar och donar allt jag behöver, vad skulle jag gjort utan han?
Medans pappa och bilen umgicks i garaget så åkte jag och mamma och handlade mat och tog en snabb visit till morfar innan pappa ringde från garaget och behövde assistans.
När handlingen och garaget besöket var klart så åkte vi hem till mamma och pappa och drack te och planerade inför nästa ledigvecka. 5 eller 6 mars åker vi ner till boden och flyttar in mormor i hennes nya boende och onsdagen sticker vi till ikea och torsdag till Öjebyn för höftröntgen och ögonlysning på ÄssäBässä : ) Och fredag är det LKAB fest i kiruna. Kommer bli en dyr men rolig vecka det dära! :D

Hant bara landa hemma i lägenheten när Tessi och Micke dök upp på kaffe.
Vi satt och surra om allt mellan himmel och jord, monterade ihop mitt akvarium och jag maskerade klart bardisken inför dagens målning (hade iaf tänkt hinna med det). klockan var 00.00 innan dem åkte och jag plockade lite innan jag tog en film och somnade till. Dock har jag sovit svin dåligt. Vaknade 5 på morgonen svinpigg, natt skiftet sitter i sig ännu. 

Nu har ni fått en liten uppdatering om min dag och min kommande dag.
bjuder på en bild på fasters Prinsessa :)
 

Kommentarer
Postat av: Malin

MIG SAKNAR DIG. <3

2012-02-23 @ 08:15:47
URL: http://liivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0