Hej du : )


Jag ber om ursäkt för det tomma ekot som varit hära den senaste tiden.
Men nu har jag äntligen skaffat internet i lägenheten och det lär nog därför ske jämnare uppdateringar  hära framöver. Hoppas du vill följa med mina äventyr i ord då.

Ojsan, det har skett en hel del hära sen sist jag skrev.

Julhelgen och nyår har passerat.
Julen var lugn och mysig med familj, brorsdotter m. familj, morföräldrar och kusin.
Nyårsafton var det dax att bli ett år äldre och fira in det nya året. Jag firade min födelsedag med mina allra närmaste och kvällen tillsammans med finaste vännerna.
Hundarna mina var hemma hos mina föräldrar, nere i källaren för att slippa raketer vid 12 slaget. Och ingen av dem hade ens reagerat på 12-slaget utan bara lugnt sovit vidare, duktiga pälsbollar!
Resten av tiden har jag jobbat lite extra på mina gamla jobb, Konsumhallen i Malmberget och Granngården, umgåtts med nära och kära, Rest lite och  varit med mina favoriter på 4a ben.

Iana är nu jätte duktig på att dra pulka och vi har kommit så långt att hon nu drar med vikter i pulkan.
Hon har ett fint sug framåt och är väldigt lyhörd, jag är så stolt över mitt illa I.
Ässä och pappa min har börjat åka skidor, och tydligen älskar Ä att dra. Hon jobbar på riktigt bra!

jag och iana har börjat att träna freestyle igen och jag måste ha glömt bort hur kul det var, för både jag och iana får världens kick av träningen. Kanske har vi ett nytt program ihopsatt snart igen.
Och när gradantalet ute ligger kring -30, så är utomhusträning ingen hitt, det är då man upptäcker hur bra det är med stort kök och mycket golvsyta med spegelvägg mitt emot. Träningen mot spegelväggen ger en verkligen perspektiv på detaljer.

Jag har även hunnit vara och kolla på en ny flockmedlemm till min flock under tiden bloggen stått tyst.
En Belgisk vallhund, Terv på 3 år. Som bodde i boden och skulle omplaceras.
Tyvärr så mådde inte hunden bra och jag och min flock hade aldrig kunna erbjuda den hunden det den behövde.
Så någon ny plock medlem har det inte blivit. Men sugen är så ofantligt stort just nu kan jag lova.
Men har jag nu väntat såhära länge kan jag vänta lite till.
Dessutom så är det på måndag dax att dra på sig arbetskläderna och åka ner i gruvan igen. : )

nu tänkte jag ta och bjuda på lite bilder och sedan stänga ner datan ett tag och städa här hemma i lägenheten.
Bilder på mitt hem kommer upp inom kort.
Hade så bra alla!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0