Framtid?

Hur ska man väta vad man vill göra av sin framtid?
Alla säger att jag är ung, jag vät.
Men ändå är det ju nu jag ska sätta grunderna för vad jag vill göra, eller hur?

Jag har nyligt anmält mig till att läsa upp Matte B på distans mot vuxenskolan.
Bara i fall att så dära, eller är det för att jag redan har en plan?

jag har jobbat ett bra tag under jord i LKAB gruvan.
Och jag trivs, det gör jag verkligen. Men är det där jag vill fastna för resten av mitt liv? 
Är det så att jag vill gå och skaffa mig ett fast jobb och bli kvar hära för "alltid"

Denna vecka har jag varit nere i umeå och kollat på universitet dära.
Och jag har hittat en jätte intressant och rolig utbildning. Men är det så att jag vill plugga igen?
Är det så att jag vill räkna kronorna varenda månad för att överleva medans CSN-lånet bara ökar?
Är det så att jag vill plugga och få ett intressant jobb och först då bli fast för "alltid". 

Och min vackra lägenhet som äntligen känns som ett hem, ett hem jag trivs i.. Är det så att jag nu ska göra mig av med det och börja om från början i umeå? Och när jag kommer "hem" på loven då, vars ska jag bo då? 

Och tänk att inte få träffa min fina Ä varenda dag? tänk att inte träffa mina fina vänner hära lika ofta?
Och det känns som att varenda gång jag tänker tanken att lämna denna stad och börja om från början så blir jag stoppad och något förandras, är det någon som fösöker säga mig något eller är det slumpen?

Är det så att jag ska stanna hära och jobba vidare? Är det så att jag är "klar" hära och det är dax för en nystart för ett tag och är det så att jag vill börja plugga igen? 
VAD VILL MICHAELA SJÖHOLM? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0