Terriertok

Älskade, lilla terriertokan.

Under helgen har Iana fått bo hos min familj då jag har jobbat natt och energin sprutar ut en ianis som INTE vill sova hela dagarna med matte, så då får hon vara hos familjen och leka av sig istället. Perfekt lösning, tack Familjen! Men i lördags gick leken lite över styr och Iana sprang in i en plåt (vi misstänker att det var då) och skadade sporren på vänster tass. Mor min möttes av en snopen Iana med en blodpöl under sig så hon tvättade av såret som vi alltid gör, vi är ganska van att terriertokan har nya sår här och där. Men denna gång måste ha tagit ganska hårt för idag har hon blivit sämre och har rejält ont i tassen, gillar inte alls att jag ska vara och röra och kolla, hon som i vanliga fall inte reagerar alls på hantering.

Så sårspray, jodopax och bandage åkte fram. Tvättade av såret och försökte verkligen kolla, men det ser inte så farligt ut? Sprayade på sårspray och när de torkat åkte tass bandaget på, nu har jag en fox som går omkring här hemma och tycker synd om sig själv, inte kan man gå på tassen när det är lite bandage på den inte! Vars försvann min tuffa brud som nästan aldrig reagerar?!

Bandaget får sitta på tills imorgen, då tar jag bort det och ser hur det ser ut, ska ändå boka tid för vaccination av båda hundarna hos vetrinären imorgon så dem får kika på såret i samma veva. : ) Nu ska jag ta min bandagerade vitbruna terrier i koppel och ut och promenera.

Kommentarer
Postat av: Malin

<3 Göll Ianis!

2011-11-22 @ 07:34:28
URL: http://liivat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0